اجرای رتبه بندی معلمان | ثبت نام متقاضیان ارزیابی حرفه‌ای رتبه بند‌ی معلمان

متقاضیان ارزیابی حرفه‌ای رتبه بند‌ی معلمان ثبت نام کنند‌.
کد خبر: ۱۳۷۹۶۵۷

طرح رتبه ‌بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید. مرحله اول طرح رتبه ‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال ۹۴ با بار مالی ۱۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شد.مشمولان طرح رتبه بندی معلمان شامل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاوره واحد آموزشی، مراقبت سلامت، مدیر و معاون واحدهای آموزشی و تربیتی هستند. ملاک‌های اصلی در رتبه‌ بندی معلمان چیست؟. آخرین خبر درخصوص طرح رتبه بندی معلمان را در ادامه بخوانید.
 
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ کارگروه اجرایی رتبه بند‌ی معلمان د‌ر اطلاعیه شماره ۷ خود اعلام کرد‌: متقاضیان ارزیابی حرفه‌ای از طریق سامانه ثبت نام ارزیابان رتبه بند‌ی معلمان د‌ر پورتال وزارت آموزش و پرورش به آد‌رس medu.ir، ثبت‌نام خود را انجام د‌هند.

د‌ر این اطلاعیه آمد‌ه است: د‌ر راستای اجرای قانون رتبه‌بند‌ی معلمان و ماد‌ه ٢ آیین‌نامه اجرایی آن، به اطلاع جامعه معلمان می‌رساند ثبت‌نام از متقاضیان ارزیابی حرفه‌‎ای از طریق سامانه ثبت نام ارزیابان رتبه بند‌ی معلمان د‌ر پورتال وزارت آموزش و پرورش به آد‌رس medu.ir میسر است.
متقاضیان می‌توانند نسبت به ثبت نام د‌ر سامانه مذکور اقد‌ام کنند.

معلمان شاغل و بازنشسته و اعضای هیأت علمی شاغل د‌انشگاه فرهنگیان یا بازنشسته با مد‌رک کارشناسی ارشد و بالاتر د‌ر رشته‌های علوم تربیتی، مشاوره و روانشناسی که آشنا به فناوری اطلاعات و ارتباطات، د‌ارای انضباط کاری، تحلیل‎گر و د‌ارای روحیه استد‌لال، پاسخگو نسبت به عملکرد، مسئولیت‌‎پذیر، د‌ارای توانایی د‌ر نگارش و مهارت‌‎های نوشتاری و صبور و د‌ارای سعه صد‌ر هستند، می‌توانند برای شرکت د‌ر د‌وره تربیت ارزیاب رتبه بند‌ی معلمان ثبت نام کنند.
 

آغاز رتبه بندی معلمان

به گزارش جام جم آنلاین، یوسف نوری در گفت و گویی تلویزیونی گفت: اولین اقدام تحولی در راستای ایجاد سند تحول بنیادین تحول در مرکز سقل آموزش و پرورش یعنی همان تربیت معلم است.

او گفت: دانشگاه فرهنگیان بیشینه زیادی دارد. در ابتدای دهه ۹۰ تبدیل به دانشگاه شده است، اما متاسفانه دستخوش حواشی شده که باید در این سال‌ها آن را ترمیم می‌کردیم.

نوری افزود: در دانشگاه فرهنگیان نسبت استاد به دانشجو یک به ۱۱۰ بود. در حالی که در برنامه ششم باید یک به بیست باشد. اولین اقدامی که با همکاری وزارت علوم انجام شد ترمیم این نسبت است. جمعیتی بالغ بر ۵۶۰۰ دکتر معلم داریم که از بین این‌ها ۱۰۰۰ نفر برای دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند.

او گفت: در زیست بوم آموزش الکترونیکی دانشجویان ما باید مهارت کار با نرم افزار‌های رشته خود را بلد باشند لذا هر دانشجو معلمی که فارغ التحصیل می‌شود حتما باید آزمون جامع استاندارد را بدهد و ۶ مهارت را هم نیز فرا بگیرد تا گواهی سلامت معلمی را دریافت کند که در رتبه بندی نیز حائز اهمیت است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای معلمان چند پایه در دانشگاه فرهنگیان رشته نداشتیم و اکنون این موضوع در حال پیگیری است. یعنی معلم باید تمام ۶ ساحت علمی را یاد گرفته باشد. در این مدت توانستیم دانشگاه فرهنگیان را در راستای سند تحول بنیادین احیا کنیم که کار بزرگی برای وزارت آموزش و پرورش است.

نوری درباره رتبه بندی معلمان گفت: یکی از کار‌هایی که برای معلمین باید انجام شود همین لایحه است. لایحه رتبه بندی معلمان برای یک دهه قبل است و باید اجرا می‌شد؛ که در این دولت با همت که وجود داشت سال گذشته در اسفند ماه قانونی در این بار تصویب شد.

او ادامه داد: رتبه بندی معلمان وارد فاز عملیات شده است و در این مدت آیین نامه آن نیز آماده شده، البته مشکلاتی نیز وجود دارد نهایتا آیین نامه اول در تیر ۱۴۰۱ تصویب و پس از اصلاح در ۱۵ همین ماه آیین نامه نهایی شد.

او ادامه داد: سامانه رتبه بندی معلمان از امروز باز شده است لذا به صورت آزمایشی همکاران می‌توانند کار‌های خود را انجام دهند، اما از ۲۶ مرداد ماه سامانه به صورت رسمی شروع به کار خواهد کرد.

به گفته نوری بخشی از مطالبات نیز به همکاران پرداخت خواهد شد البته این را هم باید عنوان کرد که رتبه بندی معلمان امری زمان بر است. البته از تاخیر صورت گرفته بابت آیین نامه رتبه بندی معلمان نیز از تمامی همکاران عذر خواهی می‌کنم.

او افزود: بیش از ۸۰۰ هزار نفر شامل رتبه بندی می‌شوند، اما سعی می‌کنیم سریع‌تر کار‌ها را انجام دهیم لذا بخشی از مطالبات را به تدریج پرداخت خواهیم کرد. شروع رتبه بندی برای هر فردی حداقل یک ماه طول خواهد و می‌توان گفت تا آخر سال کامل عملی خواهد شد.

نوری افزود: مسابقات فرهنگی و ورزشی معلمین ۱۴ سال بود که انجام نمی‌شد، اما امسال با همت همکاران بار دیگر احیا شد که رویداد بزرگ و خوبی در جامعه آموزش و پرورش بود. عموم اعتباراتی که از سازمان برنامه بودجه دریافت می‌کنیم حق و حقوق کارکنان آموزش و پرورش و پرسنل است.
رتبه بندی معلمان
او گفت: آموزش و پرورش به این دلیل که زود بازده نیست به آن توجه چندانی نمی‌شود که البته در این دولت سعی شده این اتفاق پیش نیاید. خیرین ما سال گذشته ۳۴۰۰ میلیار هزینه کردند، امسال هم نیز ۸۰۰۰ میلیار اعتبار پیش بینی کرده اند.

نوری درباره هزینه مدارس دولتی و غیر دولتی در کشور افزود: سه دسته مدرسه داریم. دولتی، غیر دولتی و مدارس خاص. درباره مدارس غیر دولتی اگر تخلفی صورت گرفته است با توجه به شهریه‌هایی که به نسبت به هر مدرسه تعیین کرده ایم مردم می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند و حتما به آن رسیدگی می‌شود. یکی از شاخص‌های تعیین شهریه مدارس، موفقیت‌های مدارس در سال‌های گذشته است که شورای مدارس غیر دولتی این ارقام وقیمت‌ها را برای مدارس تعیین کرده اند و امسال در این رابطه مشکل نداریم. تا کنون بیش از ۴۰ مدرسه را به دلیل بعضی تخلفات شناسایی شده اند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مورد دوم مدارس دولتی خاص هستند مثل مدارس سمپاد؛ که حق ثبتی را از والدین می‌گیرند که میانگین کشوری ۳ میلیون تومان است که به ۴۰ درصد افراد تخفیف‌هایی نیز تعلق می‌گیرد.

او گفت: بخش اعظمی از قبولی‌های کنکور امسال حاصل همین مدارس سمپاد دولتی است که ۳۰ درصد دانش آموزان سمپاد فرزندان همکاران فرهنگی ما هستند که وضع مالی چندان مناسبی ندارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون ۱۳ و نیم میلیون نفر دانش آموز داریم که بیشتر آن‌ها شهریه پرداخت نمی‌کنند. البته ما باید تمامی مدارس را با کیفیت کنیم و همه در مدارس با کیفیت درس بخوانند. وجود مدارس غیر دولتی از نظر کمی کمک به آموزش و پرورش است، اما اگر بررسی شود اختلافاتی را این موضوع در کشور به وجود آورده است. در دنیا مدارس ابتدایی غیر دولتی و خصوصی به ندرت داریم و به نوعی ما در جهان خاص هستیم.

نوری گفت: امسال ۷۵ درصد قبولی‌های ما دولتی بود، اما متاسفانه در جامعه گفته می‌شود سمپاد دولتی نیست، در حالی که مدارس استعداد‌های درخشان نیز دولتی محسوب می‌شود. برای مردم ذهنیت اشتباهی ایجاد کردند که مدارس سمپاد غیر دولتی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
اجتهاد زنان سیره عُقلاست

درگفت‌وگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کرده‌ایم

اجتهاد زنان سیره عُقلاست

نیازمندی ها